BIOGRAPHY




ROBotron, azaz Sipos Róbert 1974-ben született Tatabányán. A 90-es évek végén találkozott először a technóval; eleinte csak látogatta a klubokat-partykat, szívta magába a zenét és figyelt. Szinte második otthonává vált az 1999-ben nyíló Supersonic Technikum, és az ehhez kapcsolódó techno-rendezvények. Akik szakmai életében fontosak és említésreméltók: DJ Grega, aki tudtán kívül mutatott utat a techno irányába, valamint Mixersmith, akitől az első komolyabb technikai felszerelését kapta. ROBotron a kezdetek óta töretlen képviselője ennek a nem éppen populáris vonalnak. A technón belül elsősorban industrial és dark vonalon mozog - konokul igyekszik underground maradni, már amennyire lehet manapság... A mixelés mellett igazából a zeneszerkesztés az, ami magával ragadta, keresi-kutatja az új hangzást. Zenéje egyszerre modern és ősi: abból a korból, amikor a zene ösztönből született, hangokból, érzésekből...
Több kiadóval tárgyalt - és tárgyal ma is. 2011-ben jelent meg Mixersmith-tel közös debütáló albuma, a "General Effect" az Audioexit Records gondozásában. Ezt követően kezdett felfigyelni rá a hazai és nemzetközi szakma: jöttek a felkérések, mixek, rádiós műsorok. Több munkája került fel különböző válogatáslemezekre, valamint közismert DJ-k és producerek használják azokat előszeretettel saját mixeikben is.
ROBotron nemcsak zenész, DJ-producer, hanem tehetséges képzőművész is: festményei és szobrai ugyanolyan izgalmasak és vibrálóak, mint a zenéje.



INTRO

"A zenei hang a különböző hangzások határai közé ékelődik… Ki kell törnünk a zenei hangok korlátai közül, hogy meghódíthassuk a zörejek végtelen világát. Az élet zűrzavarából érkező zaj a maga rendszertelenségében soha nem válik teljesen megismerhetővé, megszámlálhatatlan meglepetést tartogatva ezáltal számunkra. A zaj nem tűr meg semmilyen neki szánt jelentéstartalmat, a zajt nem lehet keretek közé szorítani, a zaj akkor működik igazán, ha egyszerűen csak létezik…" -art group-

JOGI NYILATKOZAT

Ezen letöltések minden esetben az előadók kifejezett engedélyével történnek. Ezek a dalok (linkjei) azért vannak itt, hogy mindenki szabadon letölthesse és meghallgathassa őket. Az oldal a leközlés lehetőségén kívül semmilyen joggal nem rendelkezik az itt közölt anyagokkal kapcsolatban.

2010-03-17

-álomidő-


Ausztrália eltérő nyelvű és életmódú őslakosainak a kultúrájában az egyik fő hasonlóságot az Álomidőnek nevezett kozmológia jelentette. Az Álomidő világképe összekötötte az embereket, a tájat, az állatokat és növényeket, a rituális helyeket, a szellemlényeket és az időt.

Az ausztrál őslakosok szemében a kultúra és a környezet egyaránt az Álomidő eseményeinek a terméke. A világ kezdetén az ősök a tetteikkel alakították ki a mai tájat. Mindent, amit megérintettek és minden helyet, ahol megfordultak, saját életerejükkel töltöttek fel.

Miután véghezvitték tetteiket a földön, az ősök visszatértek aludni, és csurungákká változtak. Ez azonban nem vetett véget az Álomidőnek, a hétköznapi életüket élő emberek tevékenységében folytatódott. Az Álomidő és a hétköznapi világ összefonódása mindig valamilyen rituális eseményben sűrűsödik össze: táncolás és éneklés, a szent helyek látogatása, a mítoszok és álmodás által. Ilyenkor a rejtett dolgok megjelenhetnek a formák világában is transzformáció révén. Ezek emelik át az Álmot a múltból a jelenbe.

Az ausztrál Álomidő fogalmának kulcsjelenségei a csurungák. Ezek az ovális és geometrikus jelekkel borított fa- vagy kőtárgyak az álombeli ősök erejének a tárgyiasulásai. Egyszerre térképei a mitikus múltnak és eszközei a vele való kapcsolatnak. Ugyanilyen fontos kapcsokat jelentenek az Álomidő lényeivel a rituális kéreg- és sziklafestmények, a különös hangot adó zugattyúk, a testfestés, a tánctér, az énekek és a hangszerek is.

Nincsenek megjegyzések: